Dýňová slavnost na naší škole – oslava podzimu s kouzelnou atmosférou
Ve čtvrtek 23. října 2025 se na terase naší školy uskutečnila Dýňová slavnost, která symbolicky završila pestré podzimní aktivity. Celá
Číst dále
Ve čtvrtek 23. října 2025 se na terase naší školy uskutečnila Dýňová slavnost, která symbolicky završila pestré podzimní aktivity. Celá
V pondělí 20. října 2025 se v 10 hodin dopoledne uskutečnilo slavnostní otevření zrekonstruované sportovní haly v Ostravě-Pustkovci. Akce se
Žáci 5. A navázali na své předchozí praktické cvičení s horninami a nerosty a pustili se do nových zajímavých pokusů. Nejprve založili pokus s krystalizací soli.
Dne 24. října 2025 se pro žáky 4.B. 5.B, 6.B, 7.B a 8.B uskutečnil v prostorách haly Fajne sportovní den.
Školní knihovna není jen místem, kde si žáci půjčují knihy domů. Slouží také jako prostor pro společné zážitky a setkávání.
Čtyři žáci z devátých ročníků naší školy utvořili 1 skupinku a využili možnost zúčastnit se ve čtvrtek 23. 10. 2025 MMŠ
V pátek 10. října 2025 se třída 5. A naší školy zúčastnila bezmála čtyřhodinového cvičení s horninami a nerosty, které vedl pan inženýr Havelka. Do školy přivezl přibližně 200 kg vzorků, se kterými mohli žáci během dopoledne pracovat.
Při cvičení měli žáci možnost brát si minerály i horniny do rukou a zkoumat jejich vlastnosti zblízka. Nejprve vybírali z mnoha vzorků různé druhy nerostů a soustředili se na poznávání křemene. Poté si rozdělili horniny na vyvřelé, usazené a přeměněné. Samostatným úkolem bylo seřazení minerálů podle stupnice tvrdosti.
Velký zájem vzbudily horniny vzniklé působením rostlin a živočichů – žáci si mohli prohlédnout čelist dinosaura, zub žraloka, zkamenělé plavuně nebo trilobity. Obdiv si získaly také vzorky pocházející z vesmíru – meteorit a vltavín.
Další část cvičení spočívala v přiřazování typických hornin ke známým krajinám. Děti přiřadily krápník k Punkevní jeskyni, čedič k vodopádům Iguazu a červený pískovec k Velkému kaňonu. Mezi nejoblíbenější exponáty patřila geoda ametystu z Minas Gerais vážící 25 kg, u níž se žáci dozvěděli, jak geody vznikají, jak se v krajině hledají a nakonec dobývají ze země.
U dalšího stanoviště měli žáci za úkol spojit surovinu s odpovídajícím výrobkem – například zlatou rudu se zlatem, bauxit s hliníkem, magnetit se železem, kimberlit s platinou, kaolín s porcelánem a uhlí s plastem. V rámci cvičení se seznámili i s antropogenními horninami, tedy těmi, které vznikly lidskou činností.
Někteří žáci si přinesli i vlastní vzorky nerostů a hornin, které společně s lektorem určili. Dívky si mohly v průběhu akce plátkovým zlatem ozdobit nehty. Na závěr si všichni napsali krátký test a za odměnu získali pozlacené valounky.
Cvičení bylo nejen velmi poučné, ale také zábavné. Velice děkujeme panu inženýru Havelkovi za skvělý program a nezapomenutelný zážitek.







Mgr. Helena Mihálová
V době od 6. do 8. října 2025 se žáci VI.A a VI.B zúčastnili adaptačního pobytu v Beskydech.
Pan lektor zařadil do svého programu spoustu aktivit zaměřených na stmelení kolektivu, posílení přátelských vazeb mezi dětmi a začlenění nových žáků.
Vzhledem k nepříznivému počasí jsme většinu her absolvovali uvnitř, došlo ale i na venkovní aktivity spojené s pohybem.
Adaptačního kurzu se zúčastnily paní učitelky třídní (Mgr. Marcela Mutinová, Mgr. Hana Gábová) spolu s paní psycholožkou (Mgr. Veronika Opělová) a metodičkou prevence (Mgr. Pavlína Kavíková).



Mgr. Hana Gábová
Ve středu 8. října 2025 zavítaly k žákům 5. A naší školy lektorky ze spolku THeatr ludem, který využívá k rozvoji sociálních dovedností metody dramatické výchovy a pomáhá dětem zážitkovou formou lépe pochopit různé životní situace. Drama dílna byla inspirována knihou Blbá Vendula. Děti si díky hraným scénkám mohly vyzkoušet různé situace z příběhu, kde Vendula neměla kamarády a zažívala odmítání od spolužáků.
V dílně se snažily vcítit nejen do Venduliných pocitů, ale také do těch lidí, kteří ji nechtěli přijmout mezi sebe. Hraním rolí žáci hledali možná řešení, jak Vendule pomoci a zlepšit vztahy v třídním kolektivu. Dílna podporovala empatii, porozumění a spolupráci mezi dětmi. Knihu jsme si poté půjčili z knihovny a ještě ji společně přečteme, aby následná debata pomohla dětem lépe porozumět situacím, které příběh přináší.




Mgr. Helena Mihálová
Ve středu 8.10.2025 se tým děvčat ve složení Florčinská, Průšová, Kozlová, Krupníková, Ztratilová, Vlachová, Kravčíková a Hamroziová zúčastnil obvodního kola ve florbalu. Akce se uskutečnila na ZŠ Dětská.
Dívky odehrály ve skupině celkem tři zápasy. Hrály moc dobře, bojovně s velkým nasazením a vypětím všech sil. Reprezentovaly naši školu se ctí a dokonce se jim podařilo vyhrát 10:1, ale i tak to stačilo pouze na druhé místo.
Hráčkám blahopřejeme a děkujeme za jejich výkon.


Mgr. Iveta Krátká
Ve školní jídelně se stále snažíme držet krok s moderními trendy a zároveň zpestřit stravování našim žákům.
Ve čtvrtek 3. 10. 2025 nás velmi potěšilo, že měl oběd velký úspěch, byla cibulová polévka se sýrem, vepřová kotleta po venkovsku s dušenou rýží a čokoládová buchta s kousky čokolády. Dětem chutnalo a to je pro nás ta nejlepší zpětná vazba.
V pondělí 13. 10. 2025 nabídneme žákům jinou jedinečnou příležitost – ochutnat bezlepkové jídlo, které běžně připravujeme pro strávníky s dietním omezením. Zároveň budeme podávat také bezlaktózové mléko, které je součástí naší nabídky pro děti s laktózovou intolerancí. Na talíři se ten den objeví pórková polévka s kvasnicemi a jako hlavní chod ruská hovězí pečeně s bezlepkovými těstovinami. K tomu nabídneme bezlaktózové mléko jako nápoj.
Snažíme se žákům předvádět nové chutě a rozšiřovat obzory v oblasti zdravého a ohleduplného stravování.

Jana Kostková, vedoucí školní jídelny
Děti se mě občas ptají, co vlastně dělá ředitel základní školy – a já jim na to rád odpovídám. Ano, ředitel má na starosti spoustu papírů, rozhodování a plánování, ale jednou z nejhezčích částí mé práce (kromě vlastní vyučovací činnosti) je, když mohu jít do výuky a vidět, jak se žáci učí a jak učitelé skvěle pracují. Říká se tomu hospitační činnost – tedy sledování a podpora výuky.
V pátek 3. 10. 2025 jsem navštívil hodinu informatiky v 8. A. Byla opravdu inspirativní – žáci se věnovali počítačové grafice, poznávali různé formáty obrázků a upravovali vlastní návrhy tak, aby je následně mohli vytisknout na 3D tiskárně. Pracovali soustředěně a s velkým zájmem – bylo vidět, že je téma baví a že technologie ve škole má své místo. Někteří žáci s úpravami obrázků trošku bojovali, ale paní učitelka jim byla trpělivě k ruce – obcházela je, podporovala, vysvětlovala a pomáhala jim dojít k výsledku. Všichni tak nakonec zvládli úkoly dané hodiny úspěšně dokončit.
V úterý 7. 10. 2025 jsem měl možnost být zase ve výuce výchovy ke zdraví v 9. A, kde se žáci věnovali genetice. Nejenže vyhledávali informace o dědičnosti a genetických poruchách, ale zároveň sestavovali model DNA. Práce jim šla od ruky a bylo znát, že je učení stále ještě baví. A právě takové hodiny ukazují, že škola může být místem, kde se nejen učí, ale i přemýšlí, tvoří a výuka může být zajímavá a smysluplná – pro žáky i učitele.


Mgr. Miroslav Bučánek
V týdnu od 15. do 19. září 2025 se naše škola zúčastnila celorepublikové výzvy Pěšky do školy, kterou každoročně pořádá spolek Pěšky městem v rámci Evropského týdne mobility. Cílem akce je podpořit děti i rodiče, aby do školy přicházeli pěšky, na kole, koloběžce nebo využili veřejnou dopravu místo cesty autem. Výzva tak vede ke zdravějšímu životnímu stylu, větší samostatnosti dětí a bezpečnějšímu prostředí kolem škol.
Do soutěže se zapojily všechny třídy naší školy a po celý týden sbíraly body za „aktivní cestu“.
Vítěznou třídou se letos stala 5.A, která nasbírala nejvíce bodů za pěší docházku a další šetrné způsoby dopravy. Gratulujeme všem žákům 5.A k zaslouženému vítězství! Děti získaly malé odměny a hlavně dobrý pocit z toho, že udělaly něco pro své zdraví i pro planetu.
Děkujeme všem třídám i učitelům, kteří se do akce zapojili a pomohli nám udělat cestu do školy o něco zdravější a bezpečnější.








Mgr. Petr Frydrych
V pátek 3. října 2025 se ve Středisku volného času Korunka v Ostravě konalo Setkání žákovských parlamentů, které uspořádalo SVČ Korunka a Parlament dětí a mládeže města Ostravy v rámci projektu MAP IV.
Naši školu zastupovali čtyři žáci, kteří se zapojují do činnosti školního parlamentu. Během akce zhlédli prezentace projektů jiných škol a načerpali inspiraci pro další práci našeho parlamentu.
Setkání svou účastí podpořila také náměstkyně primátora města Ostravy pro školství, Mgr. Andrea Hoffmannová, Ph.D., která ocenila aktivitu a spolupráci žákovských parlamentů.
Součástí programu byla nabídka různých aktivit pro školní parlamenty a workshop „Jak se stát dobrým zástupcem třídy?“, který přinesl spoustu užitečných tipů.
Celá akce proběhla v příjemné atmosféře a přinesla nové nápady i motivaci do dalšího školního roku.




Mgr. Petr Frydrych
Dne 2. října se prostor před ředitelnou proměnil ve volební místnost a to včetně volební zástěny, urny a samozřejmě volební komise z řad žáků našeho Žákovského parlamentu Harmonie, která dohlížela na řádný průběh voleb.
Žáci 8. a 9. tříd si vyzkoušeli, jaké to je stát se na chvíli oprávněným voličem a vhodit svůj hlas do urny. Do žákovských parlamentních voleb dorazilo 20 z 80 oprávněných voličů, tedy přesně čtvrtina žáků.
A jak to celé dopadlo?
Smyslem celé akce nebylo zjistit, jak by naši žáci hlasovali v reálných volbách, ale přiblížit jim principy demokratického rozhodování a umožnit jim vyzkoušet si volební proces na vlastní kůži. Volby měly především ukázat, že demokracie není samozřejmost, ale něco, co vyžaduje účast a zodpovědnost.
Celý projekt „Volby nanečisto“ žákům umožnil nahlédnout do fungování demokracie zblízka. Zjistili, že i zdánlivě malý počet hlasů může ovlivnit výsledek a že účast každého jednotlivce má smysl. Pro mnohé to byla nejen zajímavá zkušenost, ale také příležitost zamyslet se nad významem občanské odpovědnosti v každodenním životě.





Mgr. Petr Frydrych
V pátek 19. září 2025 se naše třída 9.B zúčastnila mimořádné akce Běh naděje, která se zaměřuje na podporu výzkumu rakoviny a je spojena rovněž spojena s finanční sbírkou. Jednalo se o společenskou sportovní akci (založenou na běhu, pochodu, jízdě na kole, koloběžce, kolečkových bruslích) zdůrazňující význam prevence nejen tohoto onemocnění, ale i jiných civilizačních chorob. Akce se konala v Komenského sadech a trasa měřila 2,5 km. Součástí akce byl také doprovodný program v podobě sportovních, výtvarných a rukodělných stanovišť.



Mgr. Iveta Krátká
